Khamis, 10 Mei 2012

negative thinking

kita selalu fikir negatif dekat orang yang kite xsuka / org y buat kita benci. pasti apa yang di lakukan semuanya salah dan tak betol. sikit pon kite xleh nak fikir positif walaupun orang tu buat benda baik.
lumrah lah kan kita bukan malaikat untuk tidak melakukan kesalahan. yes! i'm admit saya selalu berfikir begitu. tapi satu hari itu seorang hamba allah telah menyedarkan aku utk tidak terus hanyut begitu. tidak dapat apa -apa dari sifat itu. kerugian semata -mata. Dan sekarang ak belajar utk tidak berfikiran negatif terhadap org -org yg menyakiti hati ku. Aku fikir akan kebaikan nya terhadap diri aku. marilah kita sama -sama sedar hal ini dan aku mahukan hati yang bersih. Aku memohon maaf kepada mereka yang telah aku sakiti secara sengaja atau tidak sengaja.



p/s : memaafkan lebih baik dari memusuhi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan